Министерство образования Республики Беларусь
Управление по образованию Слуцкого районного исполнительного комитета
Государственное учреждение образования
Беличский учебно-педагогический комплекс
ясли-сад - средняя школа
Министерство образования Республики Беларусь
Управление по образованию Слуцкого районного исполнительного комитета
Государственное учреждение образования
Беличский учебно-педагогический комплекс
ясли-сад - средняя школа
Аб правядзенні атэстацыі вучняў пры засваенні зместу вучэбных праграм агульнай сярэдняй адукацыі
(аб правядзенні тэматычнага кантролю ведаў вучняў у пісьмовай форме)
Асноўныя віды кантролю ведаў вучняў ажыццяўляюцца ў вуснай, пісьмовай, практычнай формах або ў іх спалучэнні.
Колькасць і аб’ём кантрольных работ у пісьмовай форме вызначаны Метадычнымі рэкамендацыямі па фарміраванні культуры вуснага і пісьмовага маўлення ва ўстановах адукацыі, якія рэалізуюць адукацыйныя праграмы агульнай сярэдняй адукацыі, зацверджаныя намеснікам Міністра адукацыі Рэспублікі Беларусь 06.06.2016 (са змяненнямі ад 24.07.2018, 30.07.2019)
Колькасць і аб’ём навучальных работ па развіцці звязнага вуснага і пісьмовага маўлення на І ступені агульнай сярэдняй адукацыі
Вучэбны прадмет ”Беларуская мова“ ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі з беларускай мовай навучання і выхавання |
||||||||
Від работы |
І клас |
ІІ клас |
ІІІ клас |
ІV клас |
||||
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
|
Пераказ |
– |
– |
1 45-50 слоў |
1 45-50 слоў |
1 40-50 слоў |
1 50-60 слоў |
1 60-70 слоў |
1 70-80 слоў |
Сачыненне |
– |
– |
– |
– |
1 |
1 |
1 |
1 |
Вучэбны прадмет ”Беларуская мова“ ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі з рускай мовай навучання і выхавання |
||||||||
Від работы |
І клас |
ІІ клас |
ІІІ клас |
ІV клас |
||||
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
|
Пераказ |
– |
– |
– |
1 40-45 слоў |
1 40-50 слоў |
1 50-60 слоў |
1 60-70 слоў |
1 70-80 слоў |
Сачыненне |
– |
– |
– |
– |
1 |
1 |
1 |
1 |
Вучэбны прадмет ”Русский язык“ ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі з рускай мовай навучання і выхавання |
||||||||
Від работы |
І клас |
ІІ клас |
ІІІ клас |
ІV клас |
||||
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
|
Пераказ |
– |
– |
1 30-40 слоў |
1 40-50 слоў |
1 40-50 слоў |
1 50-60 слоў |
1 60-70 слоў |
1 70-80 слоў |
Сачыненне |
– |
– |
– |
– |
1 |
1 |
1 |
1 |
Вучэбны прадмет ”Русский язык“ ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі з беларускай мовай навучання і выхавання |
||||||||
Від работы |
І клас |
ІІ клас |
ІІІ клас |
ІV клас |
||||
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
|
Пераказ |
– |
– |
1 40-50 слоў |
1 40-50 слоў |
1 45-50 слоў |
1 50-60 слоў |
1 60-70 слоў |
1 70-80 слоў |
Сачыненне |
– |
– |
– |
– |
1 |
1 |
1 |
1 |
Вучэбны прадмет ”Мова нацыянальнай меншасці“ |
||||||||
Від работы |
І клас |
ІІ клас |
ІІІ клас |
ІV клас |
||||
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
|
Пераказ |
– |
– |
– |
– |
1 40-45 слоў |
1 50–55 слоў |
1 60–65 слоў |
1 70–75 слоў |
Сачыненне |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
1 |
Дадатак 3
да Метадычных рэкамендацый па фарміраванні культуры вуснага і пісьмовага маўлення ва ўстановах адукацыі, якія рэалізуюць адукацыйныя праграмы агульнай сярэдняй адукацыі
(са змяненнямі ад 24.07.2018)
Колькасць кантрольных работ
на I ступені агульнай сярэдняй
адукацыі, іх віды і аб’ём
Вучэбны прадмет ”Беларуская мова“ ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі з беларускай мовай навучання і выхавання |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Від работы |
І клас |
ІІ клас |
ІІІ клас |
ІV клас |
|||||||||||||||||||||||||||
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
||||||||||||||||||||||||
Кантрольнае спісванне |
– |
1 15-20 слоў |
1 25-30 слоў |
– |
– |
– |
– |
– |
|||||||||||||||||||||||
Кантрольны дыктант |
– |
– |
– |
1 35-40 слоў |
1 40-45 слоў |
– |
1 55-65 слоў |
– |
|||||||||||||||||||||||
Кантрольны дыктант з граматычным заданнем |
– |
– |
– |
– |
– |
1 45-50 слоў |
– |
1 65-75 слоў |
|||||||||||||||||||||||
Кантрольная работа па тэме |
– |
– |
1 |
2 |
1 |
2 |
2 |
2 |
|||||||||||||||||||||||
Кантрольны слоўнікавы дыктант |
– |
– |
1 6 слоў |
1 7 слоў |
2 8 слоў |
2 10 слоў |
2 10 слоў |
2 12 слоў |
|||||||||||||||||||||||
Вучэбны прадмет ”Беларуская мова“ ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі з рускай мовай навучання і выхавання |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Від работы |
І клас |
ІІ клас |
ІІІ клас |
ІV клас |
|||||||||||||||||||||||||||
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
||||||||||||||||||||||||
Кантрольнае спісванне |
– |
– |
1 20-25 слоў |
– |
– |
– |
– |
– |
|||||||||||||||||||||||
Кантрольны дыктант |
– |
– |
– |
1 25-30 слоў |
1 40-45 слоў |
– |
1 55-65 слоў |
– |
|||||||||||||||||||||||
Кантрольны дыктант з граматычным заданнем |
– |
– |
– |
– |
– |
1 45-50 слоў |
– |
1 65-75 слоў |
|||||||||||||||||||||||
Кантрольная работа па тэме |
– |
– |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
2 |
|||||||||||||||||||||||
Кантрольны слоўнікавы дыктант |
– |
– |
1 5 слоў |
1 6 слоў |
2 8 слоў |
2 10 слоў |
2 10 слоў |
2 12 слоў |
|||||||||||||||||||||||
Вучэбны прадмет ”Русский язык“ ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі з рускай мовай навучання і выхавання |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Від работы |
І клас |
ІІ клас |
ІІІ клас |
ІV клас |
|||||||||||||||||||||||||||
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
||||||||||||||||||||||||
Кантрольнае спісванне |
– |
1 15-20 слоў |
1 25-30 слоў |
– |
– |
– |
– |
– |
|||||||||||||||||||||||
Кантрольны дыктант |
– |
– |
– |
1 35-40 слоў |
1 40-45 слоў |
– |
1 55-65 слоў |
– |
|||||||||||||||||||||||
Кантрольны дыктант з граматычным заданнем |
– |
– |
– |
– |
– |
1 45-50 слоў |
– |
1 65-75 слоў |
|||||||||||||||||||||||
Кантрольная работа па тэме |
– |
– |
1 |
2 |
1 |
2 |
2 |
2 |
|||||||||||||||||||||||
Кантрольны слоўнікавы дыктант |
– |
– |
1 6 слоў |
1 8 слоў |
2 8 слоў |
2 10 слоў |
2 10 слоў |
2 12 слоў |
|||||||||||||||||||||||
Вучэбны прадмет ”Русский язык“ ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі з беларускай мовай навучання і выхавання |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Від работы |
І клас |
ІІ клас |
ІІІ клас |
ІV клас |
|||||||||||||||||||||||||||
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
||||||||||||||||||||||||
Кантрольнае спісванне |
– |
– |
1 25-30 слоў |
– |
– |
– |
– |
– |
|||||||||||||||||||||||
Кантрольны дыктант |
– |
– |
– |
1 35-40 слоў |
1 40-45 слоў |
– |
1 55-65 слоў |
–
|
|||||||||||||||||||||||
Кантрольны дыктант з граматычным заданнем |
– |
– |
– |
– |
– |
1 45-50 слоў |
– |
1 65-75 слоў |
|||||||||||||||||||||||
Кантрольная работа па тэме |
– |
– |
1 |
2 |
1 |
2 |
2 |
2 |
|||||||||||||||||||||||
Кантрольны слоўнікавы дыктант |
– |
– |
1 6 слоў |
1 8 слоў |
2 8 слоў |
2 10 слоў |
2 10 слоў |
2 12 слоў |
|||||||||||||||||||||||
Вучэбны прадмет ”Мова нацыянальнай меншасці” |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Від работы |
І клас |
ІІ клас |
ІІІ клас |
ІV клас |
|||||||||||||||||||||||||||
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
||||||||||||||||||||||||
Кантрольнае спісванне |
– |
– |
1 15-20 слоў |
1 20-25 слоў |
– |
– |
– |
– |
|||||||||||||||||||||||
Кантрольны дыктант |
– |
– |
– |
– |
1 35-40 слоў |
– |
1 55-60 слоў |
– |
|||||||||||||||||||||||
Кантрольны дыктант з граматычным заданнем |
– |
– |
– |
– |
– |
1 35-40 слоў |
– |
1 55-60 слоў |
|||||||||||||||||||||||
Кантрольная работа па тэме |
– |
– |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
|||||||||||||||||||||||
Кантрольны слоўнікавы дыктант |
– |
– |
– |
– |
1 6 слоў |
1 6 слоў |
1 8 слоў |
1 8 слоў |
|||||||||||||||||||||||
Вучэбны прадмет ”Беларуская літаратура“ ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі з беларускай мовай навучання і выхавання |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Від работы |
І клас |
ІІ клас |
ІІІ клас |
ІV клас |
|||||||||||||||||||||||||||
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
||||||||||||||||||||||||
Праверка навыку чытання |
– |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|||||||||||||||||||||||
Праверка сфармірава-насці чытацкіх уменняў |
– |
– |
– |
– |
– |
1 |
– |
1 |
|||||||||||||||||||||||
Вучэбны прадмет ”Беларуская літаратура“ ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі з рускай мовай навучання і выхавання |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Від работы |
І клас |
ІІ клас |
ІІІ клас |
ІV клас |
|||||||||||||||||||||||||||
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
||||||||||||||||||||||||
Праверка навыку чытання |
– |
– |
– |
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
|||||||||||||||||||||||
Праверка сфармірава-насці чытацкіх уменняў |
– |
– |
– |
– |
– |
1 |
– |
1 |
|||||||||||||||||||||||
Вучэбны прадмет ”Русская литература“ ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі з рускай мовай навучання і выхавання |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Від работы |
І клас |
ІІ клас |
ІІІ клас |
ІV клас |
|||||||||||||||||||||||||||
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
||||||||||||||||||||||||
Праверка навыку чытання |
– |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|||||||||||||||||||||||
Праверка сфармірава-насці чытацкіх уменняў |
– |
– |
– |
– |
– |
1 |
– |
1 |
|||||||||||||||||||||||
Вучэбны прадмет ”Русская литература“ ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі з беларускай мовай навучання і выхавання |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Від работы |
І клас |
ІІ клас |
ІІІ клас |
ІV клас |
|||||||||||||||||||||||||||
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
||||||||||||||||||||||||
Праверка навыку чытання |
– |
– |
– |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|||||||||||||||||||||||
Праверка сфармірава-насці чытацкіх уменняў |
– |
– |
– |
– |
– |
1 |
– |
1 |
|||||||||||||||||||||||
Вучэбны прадмет ”Літаратура нацыянальнай меншасці“ |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Від работы |
І клас |
ІІ клас |
ІІІ клас |
ІV клас |
|||||||||||||||||||||||||||
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
||||||||||||||||||||||||
Праверка навыку чытання |
– |
1 |
– |
1 |
– |
1 |
– |
1 |
|||||||||||||||||||||||
Праверка сфармірава-насці чытацкіх уменняў |
– |
– |
– |
– |
– |
1 |
– |
1 |
|||||||||||||||||||||||
Вучэбны прадмет ”Матэматыка“ |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Від работы |
І клас |
ІІ клас |
ІІІ клас |
ІV клас |
|||||||||||||||||||||||||||
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
I паў- годдзе |
II паў- годдзе |
||||||||||||||||||||||||
Кантрольная работа |
- |
1 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|||||||||||||||||||||||
Праверка навыкаў вуснага лічэння |
- |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|||||||||||||||||||||||
Дадатак 4
да Метадычных рэкамендацый па фарміраванні культуры вуснага і пісьмовага маўлення ва ўстановах адукацыі, якія рэалізуюць адукацыйныя праграмы агульнай сярэдняй адукацыі
(са змяненнямі ад 30.07.2019)
Колькасць кантрольных работ на II і III ступенях агульнай сярэдняй адукацыі
Віды работ |
Колькасць кантрольных работ у навучальны год па класах |
||||||
V |
VІ |
VІІ |
VІІІ |
ІХ |
Х (базавы/ павыш.) |
ХІ (базавы/ павыш.) |
|
Вучэбны прадмет ”Беларуская мова“ |
|||||||
Дыктанты |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2/2 |
2/2 |
Пераказы |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2/2 |
2/2 |
Тэставая работа |
– |
– |
– |
1 |
1 |
1/2 |
1/2 |
Сачыненні |
|
|
|
|
|
0/1 |
0/1 |
Вучэбны прадмет ”Беларуская лiтаратура“ |
|||||||
Класныя сачыненнi |
– |
– |
– |
– |
1 |
2/4 |
2/4 |
Вучэбны прадмет ”Русский язык“ |
|||||||
Дыктанты |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2/2 |
2/2 |
Пераказы |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2/2 |
2/2 |
Тэставая работа |
– |
– |
– |
1 |
1 |
1/2 |
1/2 |
Сачыненні |
|
|
|
|
|
0/1 |
0/1 |
Вучэбны прадмет ”Русская литература“ |
|||||||
Класныя сачыненнi |
– |
– |
– |
– |
1 |
2/4 |
2/4 |
|
|||||||
Вучэбны прадмет ”Мова нацыянальнай меншасці“ |
|||||||
Дыктанты |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Пераказы |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Іншыя вучэбныя прадметы |
|||||||
Вучэбныя прадметы |
Колькасць кантрольных работ у навучальны год па класах |
||||||
V |
VІ |
VІІ |
VІІІ |
ІХ |
Х (базавы/ павыш.) |
ХІ (базавы/ павыш.) |
|
Матэматыка |
6 |
6 |
8 |
8 |
8 |
6/8 |
6/8 |
Фізіка |
– |
– |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
Хімія |
– |
– |
2 |
4 |
4 |
4/6 |
4/6 |
Біялогія |
– |
1 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Інфарматыка |
– |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Астраномія |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
2 |
Дадатак 5
да Метадычных рэкамендацый па фарміраванні культуры вуснага і пісьмовага маўлення ва ўстановах адукацыі, якія рэалізуюць адукацыйныя праграмы агульнай сярэдняй адукацыі
Аб’ём тэкстаў кантрольных работ (дыктант, пераказ), аб’ём слоўнікавага дыктанта, кантрольнага сачынення на II і III ступенях агульнай сярэдняй адукацыі
Клас |
Аб’ём тэкстаў кантрольнага дыктанта* |
Аб’ём слоўнікавага дыктанта |
V |
85–90 слоў |
12–15 слоў |
VІ |
90–100 слоў |
15–20 слоў |
VІІ |
100–110 слоў |
20–25 слоў |
VІІІ |
110–125 слоў |
25–30 слоў |
ІХ |
125–145 слоў |
30–35 слоў |
Х |
145–170 слоў |
35–40 слоў |
ХІ |
170–200 слоў |
40–45 слоў |
|
|
|
Клас |
Аб’ём тэкстаў для пераказаў |
|
V |
80–100 слоў |
|
VІ |
100–120 слоў |
|
VІІ |
120–180 слоў |
|
VІІІ |
180–240 слоў |
|
ІХ |
240–340 слоў |
|
Х |
340–450 слоў |
|
ХІ |
450–600 слоў |
Клас |
Аб’ём сачыненняў |
V |
0,5–1 старонка |
VІ |
1–1,5 старонкі |
VІІ |
1–1,5 старонкі |
VІІІ |
1,5–2 старонкі |
ІХ |
2–3 старонкі |
Х |
3–4 старонкі |
ХІ |
да 5 старонак |
Звяртаем увагу, што акрамя кантрольных работ могуць праводзіцца самастойныя, тэставыя, лабараторныя, практычныя работы ў адпаведнасці з вучэбнымі праграмамі і згодна каляндарна-тэматычнаму планаванню па вучэбных прадметах.